torsdag 10 februari 2011

Lite kaxigare tack!

Följer ju med spänning Helena von Schantz serie och läser det senaste avsnittet Allt är lärarnas fel, 12 och njuter över det välskrivna raljerandet om alla påhopp på lärare. Nu har den kaxiga journalisten Malin Siwe skrivit om lärares ansvar och bloggen Lärare är bra att ha går vidare rejält med de tankarna i Elevfokus och mer kaxiga lärare. Inget gnäll längre från oss lärare men nu är det dags att andra får höra när de inte tar sitt ansvar.... ja jag vet att det kommer väcka deras revoltlusta, de där känslorna de hade mot någon lärare som inte lät dem göra det de ville. De kommer att försöka tysta oss men för skolans och elevernas skull. Nu är det dags för kaxigare lärare.

2 kommentarer:

  1. Fint Tom. :) Från kaxiga elever till kaxiga lärare. Jag har tagit mig an Malin Siwe nu. Det inlägget kommer i morgon. Idag är det Klass 9 A som får sig en skopa. Snart måste jag skriva något snällt så jag inte blir en surkärring. :)

    SvaraRadera
  2. Helena, dina inlägg har varit väldigt snälla mot vissa. ;-)

    SvaraRadera