måndag 17 januari 2011

Vi vill inte ta någon skit !!!

Metabolism hade igår ett otroligt välskrivet inlägg Ta ingen skit och idag när jag läste Metro fick jag verkligen fundera kring denna fråga. Stefan Wahlberg skriver i Metro Ge eleverna rätt att överklaga sina betyg och det är säkert inte krönikans uppgift att belysa fördelar och nackdelar utan istället ta upp något slags personligt upplevt perspektiv men när herr Wahlberg istället för att fundera på om lärare kan ha giltiga skäl till att inte låta sig övertygas av en elevs argument pratar om dessa lärare som att att de har "tomt mellan öronen" känns det som att han bara vill slänga så mycket skit som möjligt. Hur låter vi bli att ta emot sådan skit? Här är mailadressen till Metro om någon vill höra av sig: redaktionen@metro.se.


http://www.freedigitalphotos.net/images/Gestures_g185-Thumbs_Down_p5666.html

3 kommentarer:

  1. Vi måste bråka mycket mer, helt enkelt. Jag kommer snart med ett inlägg om ett Skolfront program innan jul som gjorde mig skitförbannad. Det blir nummer 11 i min lilla serie "Allt är lärarnas fel". :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att vi behöver börja bråka mer. Inte något litet gnäll eller som du har uttryckt det någon gång ett riktigt storslaget härligt bråk med de som jävlas med oss under parollen "Ta ingen skit".

    SvaraRadera
  3. Ja vi ska börja bråka mer! Storslaget härliga gnäll och sköna synvändor när det gäller de som styr åt fel håll.

    SvaraRadera