söndag 5 december 2010

Att besöka en blogg

Jag tänker på min barndoms besök. Det var faster Elin som morrade om skornas placering och med snabba tag såg till att jackorna åkte in ett skåp högt upp men vars hem var fullt av spännande saker. Hos tant Agda och farbror Elof kom man in direkt i det stora köket och det var fullt av bulldoft och man kände direkt att man kunde klättra upp i Elofs knä medan Agda dukade fram något gott.

På min upptäcktsfärd i bloggvärlden besökte jag junitjejen och en värld full av skönhet mitt i vardagen. Jag avnjuter ett besök på Liseberg som inte ligger långt från där jag bor och jag läser lite i en diskussion om att plagiera. Jag läser om vardagsäventyr, en vacker kudde och inslagna julklappar och tittar på hennes vinterbilder och tittar på en barn-DVD och jag fascineras av hur en snabb upptäcktsfärd kan förse med så många intryck. Håller jag på att bli en riktig bloggare ...... i vilket fall vintern är vacker. Njut den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar