måndag 21 mars 2011

Besök hos Tysta tankar

Det är fortfarande vackert med vinter och jag tycker om att filosofera kring en det ena än det andra när jag står och väntar på bussen, Jag tänkte fundera kring ett besök hos min favoritbloggare Tysta tankar och nu har han varit upprörd och det senaste inlägget i serien Förskollärareyrkets historia - tack Zoran! är det roligaste och mest genomtänkta. Mats Olsson som bloggägaren heter brinner för att förskollärare ska ha likvärdig status som andra lärare och Zoran har poängterat hur viktigt han tycker omsorgsuppdraget är för förskollärare och dessutom sagt att riktiga lärare ska sköta undervisning. Jag tror att Zoran med det menar att det ska vara riktiga lågstadielärare som ska lära ut läsa och skriva och räkna medan  förskollärare är riktiga lärare för andra typer av lärande och friare verksamhet under barnens första år. Så ser dock inte Mats på saken och han får en hel del medhåll. Det blir riktigt rolig och intressant läsning. Han varierar med ett mys pys inlägg Är detta världens roligaste barnvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar